قالب وبلاگ

آشنايي با اصطلاح پیکسلهای خراب يا مرده و چگونگي ايجاد و راه حل هاي رفع اين مشکل
نوشته شده توسط : سایت رسمی حسابداری و حسابرسی

اساس کارکرد LCD ها به پيکسل هاي آن برميگردد هر پیکسل را میتوان دومین جزء کوچکی که بر روی صفحه مانیتور به نمایش در می اید دانست هر پیکسل از سه زیر پیکسل تشکیل شده است این زیر پیکسل ها قرمز ابی و سبز هستند برای مثال اگر شما یک مانیتور LCD با وضوح 1024*768 پیکسل داشته باشید به این ترتیب مانیتور شما 2359296 زیر پیکسل دارد . یعنی 1024×3*768 .

هر سه پیکسلی که دریک پیکسل وجود دارند به کمک یکدیگر رنگ های واقعی را تولید میکنند.یک ترانزیستور مجزا به نام TFT هر سه زیر پیکسل راکنترل میکند. ار این ترانزیستور بد کار کند در ان صورت زیر پیکسل و یا زیر پیکسل ها خراب میشوند .به همین ترتیب علت اصلی خراب شدن پیکسل ها بد کار کردن ترانزیستور TFTمیاشد .

دو نوع پیکسل اسیب دیده وجود دارد : پیکسل روشن شده و پیکسل تاریک شده که به ان پیکسل سوخته ویا مرده نیز میگویند . یک پیکسل روشن بر اثر گیر کردن ترانزیستور TFT در وضعیت روشن (on) به وحود میاید .در چنین وضعیتی شما یک نقطه ی کوچک قرمز, ابی ویا سبز را بر روی صفحه ی مانیتور میبیند که هیچ تغییری نمیکند .اگر چند پیکسل روشن در مجاورت یکدیگر باشند شما یک نقطه ی صورتی, زرد , فیروزه ای و یا سفید را بر روی مانیتور مشاهده خواهید کرد .

یک پیکسل مرده یا سوخته عبا رت است از یک نقطه ی تاریک بر روی صفحه ی مانیتور که بر اثر گیر کردن ترانزیستور TFT در وضعیت خاموش (off) به وجود میاید .اگر فقط یک پیکسل مرده بر روی صفحه ی مانیتور وجود داشته باشد ، شناسایی ان با چشم غیر مسلح دشوار و شاید غیر ممکن باشد .اما اگر تعداد پیکسل های مرده ای که در مجاورت هم هستند زیاد باشد در ان صورت میتوان ان را به اسانی شناسایی کرد ، چنین تجمعی از پیکسل های مرده میتواند ازار دهنده باشد مخصوصا اگر که این تجمع در وسط صفحه ی نمایش به وجود اید.

پیکسل های بد را معمولا نمیتوان تریمیم کرد .البته ممکن است شرکت تولید کننده ی مانیتور با استفاده از لیزر یک پیکسل روشن را خاوش کندّّّّّّّّّّّّّّ، اما در ان صورت فقط پیکسل روشن به پیکسل مرده تبدیل میشود .در بعضی از موارد میتوان با حرکت دادن مانیتور یک پیکسل مرده رادوباره روشن کرد، اما این کار باید با دقت و ارامی صورت پذیرد تا اسیبی به مانیتور نرسد. بر روی صفحه ی مانیتور ،پیکسل های مرده قابل رویت تر از پیکسل های روشن است.


دقت داشته باشيد هر نوع گارانتي و هر نوع برندي تعريف خاص خود را براي پيکسل سوخته دارد به عبارت ديگر هر نوع خرابي پيکسل ها شامل گارانتي هاي مختلف نميگرد





:: موضوعات مرتبط: , ,
:: بازدید از این مطلب : 1447
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: